Kia lanserar ny logotyp och slogan

Kia har presenterat en helt ny företagslogotyp och global varumärkesslogan – ”Movement that inspires”.

Enligt Kia är syftet med den nya logotypen att den skall symbolisera de värderingar och upplevelser som Kia erbjuder till kunderna i form av framtida produkter och tjänster. Logotypen efterliknar en handskriven signatur och den rytmiska, obrutna linjen ska förmedla en känsla av inspiration. Symmetrin visar förtroende och den uppåtgående karaktären i logotypen visar på Kias ambitioner för varumärket och erbjudandet till kunderna.

– Den nya logotypen representerar Kias vilja att förändra och driva innovation, säger Ho Sung Song, President och vd för Kia och fortsätter:

– Bilindustrin befinner sig just nu i en snabb transformation, och Kia är proaktivt i omställningen. Den nya logotypen representerar Kias önskan om att inspirera kunder i deras föränderliga mobilitetsbehov.

Den nya logotypen premiärvisades på Kias globala Youtubekanal under en drönarinspelning i Korea,

Ny slogan – ”Movement that inspires”

Förutom en helt ny logotyp avslöjade Kia en ny global varumärkeslogan som är ”Movement that inspires”.

Här kan du se våra aktuella Kiakampanjer på Småländska Bil.

Logotypen efterliknar en handskriven signatur och den rytmiska, obrutna linjen ska förmedla en känsla av inspiration.