Kia har presenterat en helt ny företagslogotyp och global varumärkesslogan – ”Movement that inspires”.
Enligt Kia är syftet med den nya logotypen att den skall symbolisera de värderingar och upplevelser som Kia erbjuder till kunderna i form av framtida produkter och tjänster. Logotypen efterliknar en handskriven signatur och den rytmiska, obrutna linjen ska förmedla en känsla av inspiration. Symmetrin visar förtroende och den uppåtgående karaktären i logotypen visar på Kias ambitioner för varumärket och erbjudandet till kunderna.
– Den nya logotypen representerar Kias vilja att förändra och driva innovation, säger Ho Sung Song, President och vd för Kia och fortsätter:
– Bilindustrin befinner sig just nu i en snabb transformation, och Kia är proaktivt i omställningen. Den nya logotypen representerar Kias önskan om att inspirera kunder i deras föränderliga mobilitetsbehov.
Den nya logotypen premiärvisades på Kias globala Youtubekanal under en drönarinspelning i Korea,
Ny slogan – ”Movement that inspires”
Förutom en helt ny logotyp avslöjade Kia en ny global varumärkeslogan som är ”Movement that inspires”.