Småländska Bil lanserar ny grafisk profil

Småländska Bil Logo ny
Småländska Bil logo ny svart

Småländska Bil lanserar ny grafisk profil

Nu lanserar Småländska Bil sin nya grafiska profil där trygghet, omtanke och tidlöshet står i fokus. Logotypen har moderniserats, typsnitt har bytts ut och hyllning till historien har fått en framträdande plats.

– Vi rör oss mot en allt mer digital och föränderlig värld. Den nya logotypen är modern samtidigt som den signalerar tidlöshet och där tillgänglighet är ett prioriterat område. I den nya logotypen vill vi även lyfta fram vår anrika historia som genom decennier garanterat trygghet och omtanke om våra kunder, säger Calle Bauge, vd på Småländska Bil.

Utrullningen av den nya grafiska identiteten sker successivt under våren på koncernens kontaktytor, såväl interiört och exteriört som på alla digitala plattformar. Vetlanda blir först ut att få den nya logotypen på den helt nya fullserviceanläggningen, som står klar sommaren 2021.

Småländska Bil VD Carl Johan Bauge
Småländska Bil VD Carl Johan Bauge

En spännande vår i sikte

Den grafiska profilen är bara starten på en intensiv och spännande vår som väntar alla kunder och partners. Ett omfattande program av nya lanseringar från Kia och Mercedes kryddas med en helt ny bilhall i Vetlanda och en ny webb.

– Vi har satt upp en treårsplan där vi ska nå 1 miljard i omsättning och detta är startskottet på vår stora satsningen där vi kommer att utlova samma garanti som vi alltid gjort – att ta hand om våra kunder och partners i en familjär miljö, på ett professionellt sätt, säger Calle Bauge avslutningsvis.

Gilla och följ Småländska Bils nya centrala facebooksida!